קצת עלי
הדבר החשוב ביותר במתן ייעוץ - הוא היכולת הבין אישית לייצר פתיחות, להקשיב ולדעת לעבד את הנאמר ולתת הכוונה ומענה מקצועי בצורה הטובה ביותר.
הדבר החשוב ביותר ביישום פעילויות הרצאות וסדנאות- זה היכולת לחשוב בצורה יצירתית, להעביר מסרים בצורה ברורה ומותאמת אישית, הכריזמה ויכולת ההנחייה.
אלו לשמחתי, יכולות שניחנתי בהן ברמה גבוהה.
שמי זהר גל. מנחת קבוצות, מאמנת ויועצת ארגונית ועסקית, מנהלת חברת Simply Care.
תואר ראשון במנהל עסקים, תואר שני בניהול משאבי אנוש וייעוץ לארגונים, מאסטרית NLP ובעלת תעודת הנחיית קבוצות מוסמכת.
ערכי מודל Simply Care
הערכים החשובים בארגון שרוצה עובדים מרוצים, מחויבים, ומסורים:
משפחתיות העובד מרגיש חלק אמיתי ממשפחה חמה ואוהבת, שרוצה לטובתו. מרגיש בטוח להיות עצמו, בטוח לטעות ובטוח לתת מעצמו הכל במסירות מרבית כיוון שתופס את מקום העבודה כבית ומשפחה.
שייכות למשפחה הזאת כולם צריכים להרגיש שייכים. יחד עם הדרגות השונות והתפקידים השונים, רמת התחושה של השייכות לארגון והערך לארגון צריכה להיות זהה וחזקה אצל כל אחד מהעובדים.
שותפות כולם בשביל אחד, אחד בשביל כולם. הדברים קורים במטרה משותפת, המטרות והיעדים גם אם הם שונים ממחלקה למחלקה או מעובד לעובד- כולם מובילים למטרה משותפת ברורה ושקופה לכולם.
עוצמה בבית הזה נקודת המוצא היא שכל עובד הוא מעולה, ויכול להצליח. הארגון הוא מקור צמיחה וגדילה עבור העובד, מקום שמאמין בו, מזהה ומחזק את היכולות שלו. מה שמאפשר לעובד למצות את הפוטנציאל שלו ולהעריך עוד יותר את מקום העבודה.
מנהיגות מקום עבודה צריך לשמש כמקור גאווה, מקום שאתה מרגיש שייך אליו, ומרגיש גאווה על היותך חלק ממנו. דבר אשר צריך להתבטא בעיקר מההנהלה של הארגון אשר משמשת דוגמא טובה ודוגלת בערכים שהיא מקנה לעובדים שלה.
אינדיווידואליות ישנם פרמטרים רבים המשפיעים על כל עובד ועובד באופן שונה. ההבנה שלנו מה משפיע על רמת המוטיבציה של העובד הספציפי מייצרת את האפשרות לנהל אותו נכון יותר ולהעניק לו את מה שנכון לו בצורה קלה ואפקטיבית יותר.
לא כמה, אלא איך כשאנחנו משקיעים בעובדים, נותנים עבורם- נעשה זאת בכיף ובאהבה. נזכור כי חגיגות קטנות ושוטפות למרבה השמחה נוטות להשפיע על מחויבות העובדים הרבה יותר מאירועים גרנדיוזיים שמושקע בהם הרבה כסף.
אכפתיות - Simply Care זכרו, הערך החשוב ביותר הוא האכפתיות: הבנת העובדים, ההערכה, תשומת הלב הקטנה ברגעי היום יום, מתן התחושה שלארגון באמת אכפת מהעובד, מההתפתחות שלו, מהאושר שלו- זה מה שגורם שלעובד יהיה אכפת מהארגון חזרה.
הטמעת התוכנית - מה קורה בפועל?

הבנת הצרכים
בתור התחלה, בעזרת ניתוח שאלונים ושיחות אישיות אבין מה העובדים שלכם מרגישים, מה מניע אותם, ומייצר אצלם את המוטיבציה בעבודה. העובדה שאני חיצונית לארגון מסייעת לעובדים להיפתח ולהרגיש נוח יותר לדבר איתי. חשוב לציין כי החל מהשיחות הראשונות אני נעשית אוזן קשבת לעובדים גם ברמה השוטפת.

שיקוף המצב הקיים
לאחר הבנת הצרכים, אני משקפת למנכ"ל/לאיש הקשר מטעמכם, את התובנות העיקריות ואת ההמלצות שאני מסיקה מתוך אותן תובנות. ברמה הפרטנית, הדברים שהעובד פותח בפניי נשארים אנונימיים, עם זאת, אני מציגה ומשקפת את תמונת המצב הכללית ומתארת את הנושאים הרלוונטיים שעליהם כדאי לתת דגש בארגון הספציפי שלכם.

בניית תהליך עבודה
מתוך התובנות ושיחת השיקוף, אני בונה עבורכם ואיתכם את התהליכים שיש להטמיע בארגון על מנת לגרום לעובדים להיות בעלי מוטיבציה גבוהה יותר ועל מנת לשמר את המוטיבציה שלהם לאורך זמן. התוכנית כוללת בתוכה תהליכים מקצועיים כגון- חידוד הגדרות תפקיד, מבנה ארגוני, שיחות משוב, מתן כלים לעובד כדי למצוא ייעוד ועוצמה, ליווי מנהלים וכדומה. לצד אלו, נכנסים גם תהליכים הקשורים לרווחה ומשאבי אנוש- סוגי פעילויות שכדאי לעשות, חגיגות למיניהן, יצירת אווירה שמחה וטובה באופן שוטף.

יישום תהליך העבודה
לתכנן ולבנות תוכנית פעולה זה בסיס חשוב ביותר, אך אינו מספיק. הרבה פעמים אנחנו מבינים מה צריך לעשות, אך כאן עוצרים ולא מיישמים את התהליכים בפועל. אני אחראית לוודא שאחרי התכנון- הדברים אכן יקרו. אני מלווה אתכם מ-א' ועד-ת' בכל אחד מהתהליכים. במידה ויש מחלקת משאבי אנוש – חלק מהעבודה נעשת מולם. במידה ואין – אני משמשת כמעין 'מנהלת משאבי אנוש חיצונית' ומפיקה בפועל את כלל הפעילויות תוך כדי ליווי והוצאה לפועל של התהליכים שהחלטנו להטמיע.

ליווי ועבודה שוטפת
בכל התקופה שלנו יחד – המטרה שלי היא לדאוג לעובדים להיות מרוצים יותר, מאושרים יותר ואפקטיביים יותר. אני מלווה את הארגון באופן שוטף ודואגת שהתהליכים יוטמעו באופן אפקטיבי. במקביל אני ממשיכה להיות אוזן קשבת לעובדים, למנהלים ולמנכ"ל ולתת ייעוץ שוטף על מנת לוודא שאנו אכן מקבלים את התוצאות הרצויות ושהמוטיבציה של העובדים עולה לא רק באופן רגעי אלא נשארת גבוהה לטווח רחוק.
בתור התחלה, בעזרת ניתוח שאלונים ושיחות אישיות אבין מה העובדים שלכם מרגישים, מה מניע אותם, ומייצר אצלם את המוטיבציה בעבודה. העובדה שאני חיצונית לארגון מסייעת לעובדים להיפתח ולהרגיש נוח יותר לדבר איתי. חשוב לציין כי החל מהשיחות הראשונות אני נעשית אוזן קשבת לעובדים גם ברמה השוטפת.
לאחר הבנת הצרכים, אני משקפת למנכ"ל/לאיש הקשר מטעמכם, את התובנות העיקריות ואת ההמלצות שאני מסיקה מתוך אותן תובנות. ברמה הפרטנית, הדברים שהעובד פותח בפניי נשארים אנונימיים, עם זאת, אני מציגה ומשקפת את תמונת המצב הכללית ומתארת את הנושאים הרלוונטיים שעליהם כדאי לתת דגש בארגון הספציפי שלכם.
מתוך התובנות ושיחת השיקוף, אני בונה עבורכם ואיתכם את התהליכים שיש להטמיע בארגון על מנת לגרום לעובדים להיות בעלי מוטיבציה גבוהה יותר ועל מנת לשמר את המוטיבציה שלהם לאורך זמן. התוכנית כוללת בתוכה תהליכים מקצועיים כגון- חידוד הגדרות תפקיד, מבנה ארגוני, שיחות משוב, מתן כלים לעובד כדי למצוא ייעוד ועוצמה, ליווי מנהלים וכדומה. לצד אלו, נכנסים גם תהליכים הקשורים לרווחה ומשאבי אנוש- סוגי פעילויות שכדאי לעשות, חגיגות למיניהן, יצירת אווירה שמחה וטובה באופן שוטף.
לתכנן ולבנות תוכנית פעולה זה בסיס חשוב ביותר, אך אינו מספיק. הרבה פעמים אנחנו מבינים מה צריך לעשות, אך כאן עוצרים ולא מיישמים את התהליכים בפועל. אני אחראית לוודא שאחרי התכנון- הדברים אכן יקרו. אני מלווה אתכם מ-א' ועד-ת' בכל אחד מהתהליכים. במידה ויש מחלקת משאבי אנוש – חלק מהעבודה נעשת מולם. במידה ואין – אני משמשת כמעין 'מנהלת משאבי אנוש חיצונית' ומפיקה בפועל את כלל הפעילויות תוך כדי ליווי והוצאה לפועל של התהליכים שהחלטנו להטמיע.
בכל התקופה שלנו יחד – המטרה שלי היא לדאוג לעובדים להיות מרוצים יותר, מאושרים יותר ואפקטיביים יותר. אני מלווה את הארגון באופן שוטף ודואגת שהתהליכים יוטמעו באופן אפקטיבי. במקביל אני ממשיכה להיות אוזן קשבת לעובדים, למנהלים ולמנכ"ל ולתת ייעוץ שוטף על מנת לוודא שאנו אכן מקבלים את התוצאות הרצויות ושהמוטיבציה של העובדים עולה לא רק באופן רגעי אלא נשארת גבוהה לטווח רחוק.